tirsdag 24. februar 2015

PROSJEKT 7 - venterom ved Bufetat Hamar

Uken før vinterferien fikk vi et reelt porsjekt hvor vi skulle gjøre om et venterom hos et familiekontor. det var et fullt funksjonelt venterom, men litt dødt med tanke på alle barna som kommer til å bruke litt tid der. Det er også kanskje voksne som kommer til å benytte seg av dette rommet som kanskje ikke er bestevenner. derfor ønsket de hjelp til å innrede et koselig innbydende og barnevennlig rom.

De hadde et ganske lavt budsjett på 20 000kr. derfor handlet det om og finne en billig men god løsning. jeg har valgt og bruke om igjen noen av møblene pluss kjøpe noe brukt.

jeg har valgt grønne nyanser på veggene, da grønn er en konflikt-løsende farge som gir en frisk og god følelse. jeg har delt rommet i to "soner" hvor den ene delen er beregnet på de voksne som sitter og venter, og den andre delen for barn og lek.

Hvis man ser bort i fra den dårlige kvaliteten, kan man tydelig se hva jeg har tenkt. Jeg har stoler med noen bord langs veggen til venstre, og en avdeling med skillevegg for lek og morro til barna. 

Her ser man mer litt hvordan det blir i praksis. øverst ser man stolene og bordene man kan vente ved.
under ser man en del av barnesonen. her er det to leke telt og to hengestoler. 

I morgen er det tid for fremføring av dette prosjektet. da skal vi ha to av lærerene til stedet, pluss ei hyggelig og positiv dame fra bufetat, Hamar :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar