søndag 5. oktober 2014

Prosjekt 1 - Renovering/ombygging av boligen Olavsgaard

De siste ukene før høstferien startet vi på vårt første prosjekt, som var å renovere boligen Olavsgaard.
Vi skulle lage en grov plantegning, hvor vi viste de veggene vi har fjernet og flyttet, og hvor vi grovt tenkte på hvor vi skulle plassere de diverse møblene. Under hele prosjektet har vi jobbet med AutoCad, noe som var en liten utfordring. Så fort vi fikk begynt gikk det overraskende bra.















Slik ser boligen ut. Noen endringer kunden skulle gjøre er og fjerne alle detaljene for et enklere uttrykk.
















Dette er plantegningen av huset før jeg begynte renoveringen og ombyggingen.

















Her er resultatet av planløsningen når jeg var ferdig. Jeg fjernet begge soverommene, så kjøkkenet og badet ble større. Også fjernet jeg veggene fra kjøkkenet ut mot stua og gangen, for en mer åpen løsning.















Så tegnet jeg to enkle snitt, for å vise hvordan størrelsene på vinduer og selve veggens utseende.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar